MENU
Profil wysokościowy (schematyczny) Śląskiej Kolei Górskiej wraz z linią węglową Wałbrzych-Wrocław - dzisiejszej linii nr 274. Na jej tle profil linii górskiej Jelenia Góra - Horni Polubny (dzisiejszej linii nr 311). Podane nachylenia toru w promilach należy czytać: o ile metrów wznosi się lub opada tor na dystansie 1 km. Dla przykladu – przy 20‰ nachyleniu toru pociąg wznosi się o 20 metrów na każdy przejechany kilometr trasy. Źródłem rysunku jest niemieckie czasopismo hobbystyczne Eisenbahn-Modelbahn Magazin nr 8/1974.

Dodał: moose (administrator)° - Data: 2012-05-26 23:35:28 - Odsłon: 6544
Lata 1902-1945

Pierwszymi środkami transportu na linii BSFE było sześć parowozów z tendrem, brytyjskich z fabryki Sharp Roberts & Comp. w Manchesterze zakupionych za łączną sumę 10.610 funtów szterlingów. W czerwcu 1843 r. zakupiono w Filadelfii w zakładach inżyniera Williama Norrisa siódmą lokomotywę bez tendra za kwotę 1.225 funtów szterlingów. W pierwszym roku pasażerów miało wozić 10 dwuosiowych, otwartych wagonów, zamówionych w Berlinie w zakładach Zoller u. Pflug, na łączną ilość 300 miejsc. Na początku 1844 r. rozważano zakup eleganckich wagonów krytych pierwszej i drugiej klasy wzorując się na wagonach z linii Lipsk-Altenburg. W w I kw. 1844 roku spółka miała już 7 maszyn i 49 wagonów osobowych oraz 36 towarowych.

  • /foto/9631/9631552m.jpg
    1925 - 1930
  • /foto/8155/8155040m.jpg
    1928
  • /foto/6416/6416119m.jpg
    1929
  • /foto/4220/4220112m.jpg
    1977
  • /foto/6068/6068653m.jpg
    2016
  • /foto/8401/8401360m.jpg
    2020
  • /foto/8534/8534886m.jpg
    2020
  • /foto/9047/9047043m.jpg
    2020
  • /foto/9303/9303518m.jpg
    2021
  • /foto/9814/9814015m.jpg
    2021
  • /foto/9653/9653910m.jpg
    2022

inne

Poprzednie: Zamek Piastowski Strona Główna Następne: Schronisko Na Stogu Izerskim im. Jana Kasprowicza


górski | 2013-10-05 17:39:26
Drobny niuans: Reibnitz jest na szlaku Hirschberg-Gorlitz a nie jak na trasie Hirschberg-Polaun jak narysowano na profilu.
moose (administrator) | 2013-11-24 20:43:04
Uważam, że jest wszystko w porządku z tym profilem. Linia w kierunku Lubania za posterunkiem Dębowa Góra zaczyna się stromo wznosić przez Goduszyn w kierunku Rybnicy. Linia do Szklarskiej aż do Piechowic to w zasadzie "plaża" i to jest ten dolny wykres od Jeleniej.
górski | 2013-12-01 19:47:22
Jednakowoż linie wykresu nie wydają się krzyżować, one się tylko stykają, czyli kicha. Rzut okiem na oryginał wyjaśni sprawę.