Stacja kolejowa we Włochach powstała w 1885 r. na Drodze Żelaznej Warszawsko-Wiedeńskiej (WWŻD, dzisiejsza LK nr 1). W 1932 roku doprowadzono do stacji odnogę Elektrycznej Kolei Dojazdowej (Warszawa Włochy WKD). Ponadto w latach 30. XX wieku stacja została przebudowana w związku z elektryfikacją linii kolejowej, zbudowano wówczas charakterystyczne modernistyczne, żelbetowe "skrzydlate" wiaty peronowe z wkomponowanymi literami z nazwą stacji (wyremontowane przez PKP PLK w czasie przebudowy linii do Grodziska Maz.). W latach 1962-1964 pod stacją wybudowano tunel drogowy w ciągu ulic Globusowej i Bolesława Chrobrego, a w 1971 roku zlikwidowano stację WKD wraz z odnogą wzdłuż ul. Popularnej. W 2010 roku stację częściowo odremontowano. Nadal zaniedbany pozostaje jednak teren przed stacją od strony ul. Chrobrego, gdzie mieszkańcy widzieliby urządzony skwer, będący centralnym punktem dzielnicy – piszą w tym celu pisma i podania do władz miasta oraz do kolejarzy. Pierwszą część akcji udało się przeprowadzić w październiku 2014 roku, kiedy na skwerku mieszkańcy posadzili wspólnie kwiaty, chcąc jednocześnie zwrócić uwagę na problemy przestrzeni miejskiej. Natomiast w listopadzie w trakcie prac w przejściu podziemnym odkryto namalowany na ścianie stary rozkład jazdy pociągów ze stacji Włochy z ok. 1951 r. Tablica ma ok. 350 cm szerokości i 250 cm wysokości. – lokalni działacze od razu rozpoczęli starania o zachowanie tego odkrycia. W 2024 r. udało się dzięki PKP PLK wyeksponować stary rozkład w przeszklonej gablocie. Dawna stacja, a obecnie przystanek Warszawa Włochy to jeden z nielicznych warszawskich przystanków, która zachował się w znacznej części w niezmienionej postaci od czasu jej budowy w latach 30. ubiegłego wieku. Przystanek posiada dwa perony: pierwszy z jedną krawędzią peronową, drugi – z dwiema. Poruszanie się między peronami umożliwia przejście podziemne, wyremontowane w 2010 roku. Na przystanku działa kasa biletowa oraz poczekalnia. Wzdłuż przystanku przebiegają dwa tory dalekobieżne linii nr 1 i 3, linia 447 i krótka linia towarowa 457. Dawny dworzec (z lat 60.) jest dzisiaj pawilonem handlowym.
Dnia 3 września 1987 roku na stacji doszło do katastrofy kolejowej, najechały na siebie dwa pociągi, zginęło osiem osób, kilkadziesiąt zostało rannych (tego samego dnia kilka osób zginęło w wypadku tramwajów na ul. Młynarskiej, wobec czego dzień ten nazwano "czarnym czwartkiem" warszawskiej komunikacji miejskiej).
(moose - różne źródła)