kitapczy:
Uwieczniona została wizyta cesarzowej Augusty Wiktorii (postać w jasnej sukni), małżonki Wilhelma II. Warto natomiast dokonać zmiany w opisie obiektu. Wezwanie św. św. Feliksa i Adaukta nosił średniowieczny kościół. Ten zniszczony przez powódź był od momentu powstania w połowie XVIII w. pod wezwaniem św. Bartłomieja. Podpis pod zdjęciem jest prawidłowy.
Autor:jerzy0°,
Data dodania: 2025-01-22 11:02:09,
Aktualizacja: 2025-02-08 22:20:31,
Odsłon: 242
Reichsautobahn Żytawa-Szczecin (1938-1940)
Projekt regionalnej Reichsautobahn Żytawa-Szczecin (Zittau-Stettin) realizowany w latach 1938 -1940 składał się z budowlanych odcinków nr 98 i 99. Sens budowy tego projektu nazywanego "Ost-Oder Line" miał ścisły związek z włączeniem ośrodków przemysłowych Górnych Łużyc do dotychczasowej sieci Reichsautobahn, w których najważniejszą rolę odgrywały bezpośrednie autostradowe połączenia z portowymi miastami w Szczecinie i Gdańsku. Związane z nim Prace ziemne rozpoczęto po obecnej stronie niemieciej od jej przyszłego skrzyżowania z Reichsautobahn Wrocław-Drezno. Dotarły do południowego brzegu rzeki Nysa Łużycka w południowo-zachodnich okolicach obecnej polskiej wsi Przewóz (Priebus). Po obecnej stronie polskiej wstępne prace ziemne miały związek tylko z przyszłymi skrzyżowaniami z Reichsautobahn Berlin-Wrocław oraz Berlin-Poznań. Odcinek budowlany nr 99, którego budowa miała rozpocząć się od Reichsautobah Berlin-Szczecin we wschodnich okolicach obecnego węzła "Radziszewo" (dawny "Sydowsaue", a po 1945 roku - "Klucz")- w całości pozostał wyłącznie na etapie planów. Pierwszy oficjalnie opublikowany schemat tego projektu na tle dotychczasowej sieci Reichsautobahn przedstawia poniższa ilustracja pochodząca ze stosownego artykułu w fachowym czasopiśmie "Die Strasse":