Pierwsza linia kolejowa została doprowadzona do Jasienia w latach 40. XIX w. W dniu 1.09.1846r. została uruchomiona Kolej Dolnośląsko-Marchijska, która łączyła Berlin z Wrocławiem przez Gubin, Jasień, Węgliniec i Legnicę. Stacja kolejowa umiejscowiona została w odległości ok. 1 km od centrum miasta. Obecny budynek dworca pochodzi z 1875 roku, kiedy to uruchomiono odcinek linii Miłkowice – Żagań – Jasień (15.05.1875 rok). Dworzec posiadał poczekalnię z barem, przechowalnię bagażu, kasę oraz biura. Do stacji przylegała prywatna bocznica kolejowa, na której znajdowała się waga wagonowa. Wybudowano tez stację towarową, która łączyła się z ówczesną fabryką maszyn rolniczych Th. Flöthera. Uruchomienie połączeń kolejowych przez Jasień spowodowało, rozbudowę miasta w kierunku stacji. Powstaje w tym czasie przy ul.Kolejowej (Bahnhofstraße) wiele budynków mieszkalnych oraz usługowych, między innymi hotel (Louis Brückners Hotel) i gospody (Wilhelm Brückner, Georg Steglich i Otto Welz). Węzeł został zniszczony w 1945 r. będąc na linii frontu ciągnącego w stronę Berlina. Z pewnością nieczynna była linia do Sieniawy, a w październiku 1945 r. na pewno nie było już drugiego toru do Żagania. Znaczenie stacji malało w miarę postępującej degradacji infrastruktrury dodatkowo pogłębionej kryzysem lat 80. (pomimo pompowania środków w nieodległy Żagań i szumnych planów elektryfikacji lubuskich linii). Jasień przestał być stacją węzłową w 1992 roku kiedy zamknięto linię przez Sieniawę Żarską do Żar. Ostatni pociąg pasażerski przyjechał do Jasienia 16 maja 1995 r. z Żagania. Obecnie dawna stacja to prawdziwy Dziki Zachód - obraz nędzy i rozpaczy, pozarastane tory, zdemolowane i zrujnowane nastawnie, poniszczone magazyny. Od 2005 r. dawna stacja Jasień jest wyłącznie bezobsługową ładownią. Za: