Jesteś niezalogowany
NOWE KONTO

      Zapomniałem hasło/login

Polski Deutsch

ä ß ö ü ą ę ś ć ł ń ó ż ź
Nie znaleziono żadnego obiektu
opcje zaawansowane
Wyczyść




Fabryka Samochodów Osobowych (FSO), ul. Jagiellońska, Warszawa
MacGyver_74: Komentarz zamieściłem przed skierowaniem zdjęcia do wyroczni, pod tamtym są podobne komentarze. Tak czy siak, nie jest to typowy MR'75. :)
Kamienica nr 1a (dawna), ul. Kołłątaja Hugona, ks., Wrocław
Virzzz: To by miało sens. Wstrzymam się zatem kilkanaście/kilkadziesiąt godzin z dłubaniem przy obiekcie byśmy za kilka lat czegoś nie musieli poprawiać :)
ul. Kołłątaja Hugona, ks., Wrocław
Virzzz: Każdemu z nas się zdarza coś odłożyć na później i w konsekwencji zapomnieć :)
Zdjęcia niezidentyfikowane (Dolny Śląsk)
moose: Zdjęcie do usunięcia, chyba że ktoś zidentyfikuje lokalizację po maszcie oświetleniowym widocznym za ogrodzeniem.
1897 - Powódź w Kowarach, Kowary
Muzeum_Sentymentów_Kowary: raczej to samo co w 2024 w Kotlinie Kłodzkiej...
Zdjęcia niezidentyfikowane (Bydgoszcz), Bydgoszcz
MacGyver_74: Ten sam lokal

Ostatnio dodane
znaczniki do mapy

Virzzz
TW40
TW40
TW40
TW40
Paulus,
Alistair
TW40
TW40
Darkow
TW40
blatro
Hellrid
Parsley
Parsley
kitapczy
atom
atom
atom
atom
atom

Ostatnio wyszukiwane hasła


 
 
 
 
Reichsautobahn Wrocław - Bytom (1936-1942)
Autor: jerzy0°, Data dodania: 2024-10-02 22:33:12, Aktualizacja: 2024-10-19 10:31:38, Odsłon: 90

Reichsautobahn Wrocław - Bytom (1936-1942)

Reichsautobahn Wrocław-Bytom budowana  w latach 1936-1942 była projektem ukończonym tylko częściowo. Z planowanych 173 km do oficjalnego użytku oddano tylko jej dwa fragmenty o łącznej długości 72 km. Były to jednojezdniowe odcinki między węzłami Wrocław-Brzeg (40, 4 km) i Ujazd-Zabrze Północ (31,6 km)*. Pozostałe 101 km  było na etapie mocno zaawansowanych prac ziemnych w ciągu których znajdowała się już liczna infrastruktura żelbetowa w postaci różnego rodzaju przepustów, przejazdów Wśród niej znajdowaly się również dwa większe obiekty budowlane w postaci filarów i przyczółków dla przyszłych autostradowych mostów nad rzekami: Odrą (w okolicach Rogowa Opolskiego) i Nysą Kłodzką (w okolicach Michałowa).

Z łącznej liczby 12 zaplanowanych na tym odcinku węzłów ukończono tylko 6 - budowa 5 pozostałych ostatecznie zakończyła się na różnych stopniach zaawansowania prac ziemnych, natomiast końcowy węzeł "Beuthen" (Bytom) zaplanowany pierwotnie na obecnej Drodze Krajowej nr 94 (ul. Frenzla) ostatecznie nie powstał wogóle.

Obecna autostrada A4 na tym odcinku w całości biegnie śladami dawnych prac - w związku z jej budową zostały więc one w większości przypadków bezpowrotnie zlikwidowane i zapoznanie się z nimi w całości jest możliwe wyłącznie na archiwalnych zdjęciach lotniczych oraz nielicznych mapach topograficznych wykonanych przed budową obecnej autostrady A4. W przypadku materiałów wykonanych po tym czasie ślady prac bywają lepiej lub gorzej widoczne już tylko w punktach planowanych ale nieukończonych pierwotnie węzłów.

* według oryginalnych nazw węzłów.

 



© jerzy0, dnia 2 pażdziernka 2024 r.


Polska / Drogi i autostrady 5 / Autostrady / Autostrady III Rzeszy (Reichsautobahn) / Reichsautobahn Wrocław - Bytom (projekt częściowo zrealizowany)