Jesteś niezalogowany
NOWE KONTO

      Zapomniałem hasło/login

Polski Deutsch English

ä ß ö ü ą ę ś ć ł ń ó ż ź
Nie znaleziono żadnego obiektu
opcje zaawansowane
Wyczyść




Kavikvs: Pewnie majaczy
kitapczy: To zachodnia część Pokrzywnej. Na wprost budynek nr 31, za nim nr 30. Na lewo stacja trafo oraz nr 12b i 12.
Mmaciek: Wszystkie przeniesione.
Mmaciek: Ok
Popski: Link w podpisie: zdjęcie było zrobione przed wejściem do sąsiedniego budynku. W powyższym była podstawówka nr 112.
Virzzz: Twe przypuszczenie wydaje się mieć rację bytu (od lewej Maurycy, Magdalena, Ratusz, Elżbieta, Ostrów...?) więc dopisuję do Hipodromu oraz NN (do czasu potwierdzenia) odpisując równocześnie od Flisackiej :)

Ostatnio dodane
znaczniki do mapy

chrzan233
Jesienne Wieloryby
t.ziemlicki
Iras (Legzol)
Iras (Legzol)
Paulus,
Jesienne Wieloryby
Jesienne Wieloryby
Jesienne Wieloryby
Jesienne Wieloryby
Parsley
Jesienne Wieloryby
Jesienne Wieloryby
Mmaciek
Mmaciek
Mmaciek
Ireneusz1966
Ireneusz1966
Mmaciek
Mmaciek
Zbigniew Waluś

Ostatnio wyszukiwane hasła


 
 
 
 
Linie tramwajowe w Wałbrzychu - kalendarium rozwoju i likwidacji
Autor: bogdanow°, Data dodania: 2024-03-15 11:06:50, Aktualizacja: 2024-07-26 09:35:41, Odsłon: 1545

W szczytowym okresie rozwoju sieć tramwajowa liczyła 24 km

Kalendarium uruchomienia tras tramwajowych

12.09.1898: Szczawienko – pl. Grunwaldzki – ul. 1 Maja/ul. II Armii (Sobięcin)

W sierpniu 1913 przełożono trasę z ul. Limanowskiego przez Rynek

26.03.1899: pl. Grunwaldzki – Dworzec Główny (Podgórze)

15.09.1907: pl. Grunwaldzki – Szczawno-Zdrój

10.08.1909: (w Sobięcinie) ul. 1 Maja/ul. II Armii – pl. Darowskiej

15.11.1925: Rynek – pl. Górnika

27.11.1926: pl. Górnika – ul. 11 Listopdada/ul. Stara

    1932:      ul. 11 Listopda/ul. Stara – pałac (Rusinowa)

 

W styczniu 1945 roku funkcjonoway linie:

Linia nr 2: Sobięcin – Rynek – pl. Grunwaldzki – Szczawienko

Linia nr 3: Szczawno-Zdrój – pl. Grunwaldzki – Dworzec Gówny

Linia nr 4: Rynek – Rusinowa

Linia nr 5: Rynek – pl;. Grunwaldzki – wiadukt (mijanka na styku ul. Armii Krajowej i ul. Wrocławskiej) jako uzupełnienie inii nr 2 w godzinach szczytu przewozowego

 

W maju 1946 roku wprowadzono podział na 5 linii, rozchodzących się promieniście z Rynku i pl. Grunwaldzkiego.

 

Kalendarium likwidacji linii tramwajowych

06.11.1949:   pl. Grunwaldzki – Dworzec Główny

linia nr 1         Uruchomiono linię trolejbusową nr 6 (okólną) z Dworca Głównego przez Dworzec Miasto i Nowe Miasto

                      Do 30 września 1951 kursował wahadłowo 1 wóz silnikowy w nocny

 

13.10.1959:   Rynek – Szczawienko

linia nr 4        Uruchomiono linię trolejbusową nr 4 z pl. Grunwaldzkiego do Szczawienka i przedłużono linię trolejbusową nr 1 z Dworca Głównego do Huty Karol

 

06.05.1961:   Rynek – Rusinowa

linia nr 5         Uruchomiono linię trolejbusową nr 5 z Dworca Głównego na Rusinową

 

28.02.1963:   Rynek – Sobięcin

linia 3 / 9        Od 1 lipca 1961 po zmianie numeracji linia nr 9

                      Uruchomiono linie trolejbusowe na Sobięcin (nr 2 z Huty Karol, nr 9 z pl. Grunwaldzkiego i nr 10 z Rusinowej)

 

30.09.1966:   pl. Grunwaldzki – Szczawno-Zdrój

linia 2 / 8       Od 1 lipca 1961 po zmianie numeracji linia nr 8

                      Uruchomiono linie autobusowe z pl. Grunwaldzkiego (nr 27 do Konradowa, nr 28 do Szczawna-Zdroju i nr 29 na Biały Kamień)

 

B.W.


Polska / Województwo dolnośląskie / Wałbrzych / Komunikacja miejska w Wałbrzychu / Tramwaje wałbrzyskie
Polska / Województwo dolnośląskie / Wałbrzych
bogdanow | 2024-03-15 11:10:14
Artykuł jest uzupełnieniem artykułu