MENU
Dworzec kolejowy w Węglińcu - strona północna tzw. Nowego Dworca. Widok na część przeznaczoną do obsługi pasażerów.

Dodał: Władysław Sikora° - Data: 2022-09-04 18:30:15 - Odsłon: 189
04 września 2022

Data: 2022:09:04 12:36:32   ISO: 100   Ogniskowa: 18 mm   Aparat: SONY DSLR-A200   Przysłona: f/6.3   Ekspozycja: 1/50 s  


Dworzec zaczął funkcjonować 1 września 1846 r. pod nazwą Kohlfurt. 28 sierpnia 1945 r. uzyskał polską nazwę Kaławsk, by od 1947 r. funkcjonować już pod dzisiejszą nazwą Węgliniec. Przez dziesięciolecia pełnił ważną rolę na zachodnich rubieżach Polski. Jednak od przełomu XX w. i XXI w. okres jego świetności minął i zaczął stopniowo popadać w ruinę. Sytuacja zmieniła się po 2020 r. kiedy przystąpiono do kompleksowej odbudowy dworca. 29.08.2022 r. został on ponownie otwarty po przebudowie. Inwestycja, realizowana w ramach programu inwestycji dworcowych na lata 2016-2023 z dofinansowaniem ze środków unijnych oraz środków własnych, trwała nieco ponad półtora roku. Remont objął budynki tzw. Starego i Nowego Dworca, część kładki dla pieszych nad torami oraz wiaty przylegające do dworca. Dzięki temu pochodzący z 1865 r. tzw. Nowy Dworzec odzyskał swój historyczny blask. Poza budynkiem tzw. Nowego Dworca przebudowę przeszedł, wybudowany w 1846 r., Stary Dworzec. Swoim wyglądem przypomina on zamek obronny z dwoma symetrycznym wieżami o wysokości 18,6 metra każda.[ws]

  • /foto/124/124909m.jpg
    1865 - 1870
  • /foto/124/124910m.jpg
    1865 - 1870
  • /foto/4673/4673399m.jpg
    1889 - 1890
  • /foto/425/425073m.jpg
    1895 - 1898
  • /foto/4411/4411485m.jpg
    1895 - 1900
  • /foto/6441/6441914m.jpg
    1897
  • /foto/5924/5924635m.jpg
    1897 - 1899
  • /foto/23/23514m.jpg
    1898
  • /foto/400/400182m.jpg
    1899
  • /foto/429/429371m.jpg
    1899 - 1900
  • /foto/436/436659m.jpg
    1900
  • /foto/3237/3237999m.jpg
    1900
  • /foto/410/410715m.jpg
    1900 - 1901
  • /foto/436/436010m.jpg
    1900 - 1901
  • /foto/3713/3713700m.jpg
    1900 - 1905
  • /foto/6417/6417746m.jpg
    1900 - 1905
  • /foto/398/398606m.jpg
    1900 - 1906
  • /foto/429/429373m.jpg
    1901
  • /foto/3785/3785459m.jpg
    1901
  • /foto/97/97912m.jpg
    1902
  • /foto/4163/4163480m.jpg
    1902
  • /foto/84/84430m.jpg
    1903
  • /foto/3572/3572828m.jpg
    1903
  • /foto/3572/3572868m.jpg
    1905 - 1908
  • /foto/4071/4071394m.jpg
    1905 - 1910
  • /foto/6082/6082369m.jpg
    1905 - 1910
  • /foto/6659/6659321m.jpg
    1905 - 1910
  • /foto/7794/7794626m.jpg
    1906
  • /foto/3522/3522271m.jpg
    1907
  • /foto/81/81469m.jpg
    1910
  • /foto/453/453277m.jpg
    1910
  • /foto/3316/3316563m.jpg
    1910
  • /foto/3579/3579477m.jpg
    1910
  • /foto/4669/4669520m.jpg
    1910
  • /foto/9246/9246696m.jpg
    1910
  • /foto/3572/3572891m.jpg
    1910 - 1912
  • /foto/437/437684m.jpg
    1910 - 1913
  • /foto/141/141629m.jpg
    1910 - 1915
  • /foto/3572/3572382m.jpg
    1910 - 1915
  • /foto/3572/3572383m.jpg
    1910 - 1915
  • /foto/3572/3572384m.jpg
    1910 - 1915
  • /foto/3572/3572385m.jpg
    1910 - 1915
  • /foto/6926/6926783m.jpg
    1910 - 1915
  • /foto/9090/9090595m.jpg
    1910 - 1915
  • /foto/4635/4635399m.jpg
    1910 - 1930
  • /foto/319/319144m.jpg
    1911
  • /foto/5803/5803484m.jpg
    1911
  • /foto/94/94703m.jpg
    1912 - 1915
  • /foto/294/294409m.jpg
    1913
  • /foto/67/67167m.jpg
    1913 - 1915
  • /foto/5374/5374429m.jpg
    1914 - 1918
  • /foto/80/80823m.jpg
    1915
  • /foto/3572/3572913m.jpg
    1915
  • /foto/3771/3771374m.jpg
    1915
  • /foto/6945/6945123m.jpg
    1915
  • /foto/3573/3573847m.jpg
    1915 - 1918
  • /foto/208/208992m.jpg
    1920 - 1930
  • /foto/224/224272m.jpg
    1920 - 1930
  • /foto/79/79587m.jpg
    1925
  • /foto/428/428343m.jpg
    1926
  • /foto/189/189799m.jpg
    1927
  • /foto/163/163990m.jpg
    1930
  • /foto/3646/3646628m.jpg
    1936
  • /foto/3870/3870296m.jpg
    1936
  • /foto/42/42399m.jpg
    1942
  • /foto/416/416311m.jpg
    1945 - 1948
  • /foto/3575/3575511m.jpg
    1960 - 1965
  • /foto/9273/9273597m.jpg
    2006
  • /foto/224/224000m.jpg
    2007
  • /foto/224/224003m.jpg
    2007
  • /foto/224/224004m.jpg
    2007
  • /foto/224/224005m.jpg
    2007
  • /foto/8373/8373396m.jpg
    2008 - 2009
  • /foto/374/374036m.jpg
    2011
  • /foto/374/374037m.jpg
    2011
  • /foto/387/387189m.jpg
    2011
  • /foto/388/388079m.jpg
    2011
  • /foto/5417/5417078m.jpg
    2015
  • /foto/5417/5417079m.jpg
    2015
  • /foto/5419/5419477m.jpg
    2015
  • /foto/5764/5764928m.jpg
    2015
  • /foto/5765/5765150m.jpg
    2015
  • /foto/5765/5765161m.jpg
    2015
  • /foto/5765/5765227m.jpg
    2015
  • /foto/8602/8602913m.jpg
    2016
  • /foto/9147/9147256m.jpg
    2021
  • /foto/10001/10001141m.jpg
    2022
  • /foto/10001/10001155m.jpg
    2022
  • /foto/10001/10001173m.jpg
    2022
  • /foto/10001/10001193m.jpg
    2022
  • /foto/10001/10001201m.jpg
    2022
  • /foto/10001/10001340m.jpg
    2022
  • /foto/10001/10001346m.jpg
    2022
  • /foto/10001/10001352m.jpg
    2022
  • /foto/10007/10007406m.jpg
    2022
  • /foto/10007/10007407m.jpg
    2022
  • /foto/10007/10007410m.jpg
    2022
  • /foto/10010/10010030m.jpg
    2022
  • /foto/10015/10015227m.jpg
    2022

Władysław Sikora°

Poprzednie: Dworzec kolejowy Węgliniec Strona Główna Następne: Wnętrza dworca