MENU
Rok temu betonowano nawierzchnię północnej nitki A-4 pod wiaduktem

Dodał: władek kluczewski° - Data: 2006-07-07 12:38:47 - Odsłon: 6385
07 lipca 2005


Stacje benzynowe przy węźle reprezentują typ Furstenwalde a autorem projektu jest Friedrich Tamms. Zostały oddane wraz z uroczystym otwarciem autostrady przez Hitlera 27 września 1937 roku. Budynki symetryczne ( północny i południowy) mają kształt równoramiennego trójkąta prostokątnego o zaokroąglonych wierzchołkach. Cokół i gzyms wyłożone szarym granitem. Budynek nakrywa płaski, żelbetowy dach w kształcie litery V wychodzący poza obrys budynku i nakrywający dystrybutory.
Stacje uległy uszkodzeniom podczas działań wojennych i przywrócono je do życia w dniu 20 grudnia 1953 r.
bonczek/hydroforgroup/2006 - "Wrocławska architektura spod znaku swasytki na tle budownictwa III rzeszy" Janusz L. Dobesz.

Od siebie mogę dodać, że autor stacji - Tamms był autorem wielu rozwiązań architektonicznych przy budowie niemieckich autostrad /stacje benzynowe, parkingi, mosty, wiadukty/.

  • /foto/5796/5796175m.jpg
    1936
  • /foto/37/37330m.jpg
    1937
  • /foto/3975/3975551m.jpg
    1937 - 1942
  • /foto/7383/7383321m.jpg
    1938
  • /foto/8631/8631376m.jpg
    1938
  • /foto/83/83413m.jpg
    1939
  • /foto/250/250555m.jpg
    1941
  • /foto/5984/5984358m.jpg
    1944
  • /foto/46/46261m.jpg
    1960 - 1963
  • /foto/70/70842m.jpg
    1971
  • /foto/250/250195m.jpg
    1971
  • /foto/250/250196m.jpg
    1971
  • /foto/5948/5948651m.jpg
    1981
  • /foto/46/46109m.jpg
    1985 - 1990
  • /foto/9304/9304970m.jpg
    1987 - 1989
  • /foto/5948/5948649m.jpg
    1992
  • /foto/5948/5948648m.jpg
    1994
  • /foto/5948/5948650m.jpg
    1995 - 1996
  • /foto/141/141604m.jpg
    2002 - 2004
  • /foto/13/13568m.jpg
    2004
  • /foto/36/36265m.jpg
    2004
  • /foto/10316/10316407m.jpg
    2005
  • /foto/142/142584m.jpg
    2006
  • /foto/395/395281m.jpg
    2011
  • /foto/6728/6728821m.jpg
    2015
  • /foto/6257/6257708m.jpg
    2016
  • /foto/6257/6257723m.jpg
    2016
  • /foto/6257/6257760m.jpg
    2016
  • /foto/7569/7569312m.jpg
    2018

władek kluczewski°

Poprzednie: Dwór Dłużyce (ruina) Strona Główna Następne: Dwór Dłużyce (ruina)


Neo[EZN] | 2006-07-07 18:24:03
Wow. Ale wielka maszyna. W jaki sposób ją transportują? Składają na części?
fredrus | 2006-07-07 18:30:51
Nie wyobrazam sobie, aby bylo inaczej....zurawi tez nie przywoza w calosci na plac budowy.
BaR | 2006-07-08 07:27:55
Z tego co widzialem ta maszyna jest jak transformes. Transportuja ja bokiem i wtedy nie jest duzo szersza niz standardowa naczepa. Skladanie musi trwac moment bo pomimo kilkunastu miesiecy smigania A4 nie widzialem momentu jej skladania.
władek kluczewski | 2006-07-08 08:27:01
Ta maszyna samojezdna układa dwie warstwy betonu (13+14 cm) , w środku warstwy poprzecznie są pręty długości o.5 m układane poprzecznie do osi jezdni co 5 m w miejscu dylatacji. Za tą maszyną jedzie jeszcze jedna, która zrasza nawierzchnię płynem konserwującym oraz szczotką robi się szrafurę aby nawierzchni nie była gładka. Główna maszyna w zależności od szerokości jest rozsuwana. Podstawowe szerokości to 8.5 m , 11.0m i 11.5 m. Przebudowa trwa dwa dni. Do transportu jest rozbierana na części. Ostatnie betonowanie na A-4 będzie 12 lub 13 lipca na węźle Budziszów 40 km od Bielan w kierunku Legnicy.