Przystanek powstał w 1896 roku, w 1911 r. rozpoczęto budowę łącznicy ze stacji rozrządowej Muchobór (obecnie Ww Gądów) do utworzonej nowej stacji węzłowej Muchobór Wielki (czyli Ww Zachodni). W czerwcu 1928 r. łącznicę zelektryfikowano. Od stacji Wrocław Zachodni ponadto odchodziły bocznice do:
- Zakładów Drzewnych Przemysłu Leśnego - likwidowana od początku lat 2000-ych, w 2011 r. ostatecznie zlikwidowano rozjazd i kozioł oporowy po d. bocznicy, - bocznica przez stację (?) Wrocław Oporów do cukrowni ...
Przystanek powstał w 1896 roku, w 1911 r. rozpoczęto budowę łącznicy ze stacji rozrządowej Muchobór (obecnie Ww Gądów) do utworzonej nowej stacji węzłowej Muchobór Wielki (czyli Ww Zachodni). W czerwcu 1928 r. łącznicę zelektryfikowano. Od stacji Wrocław Zachodni ponadto odchodziły bocznice do:
Pokaż więcej
Pokaż mniej
- Zakładów Drzewnych Przemysłu Leśnego - likwidowana od początku lat 2000-ych, w 2011 r. ostatecznie zlikwidowano rozjazd i kozioł oporowy po d. bocznicy, - bocznica przez stację (?) Wrocław Oporów do cukrowni Klecina - nieprzejezdna od 2006 r. - bocznica do jednostki wojskowej JW 3030 przy lotnisku w Strachowicach - nieprzejezdna - bocznica do sekcji zasilania PKP Energetyka:
|
|||||||||||||||||||||||||
|
||
Stacja kolejowa Wrocław Zachodni na innych fotografiach | ||
|
||