W 1847 roku wybudowano linię kolejową Wrocław - Opole, a kilka lat później stację kolejową w Dąbrowie, który służył dla całej północnej części powiatu niemodlińskiego, jako miejsce załadunku drewna, zboża i buraków cukrowych. Dąbrowa Niemodlińska to dawna stacja, która po modernizacji linii E30 ok. 2006 r. została zdegradowana do funkcji przystanku osobowego i posterunku odgałęźnego. Stacja posiadała wcześniej dwa tory zasadnicze i trzy tory postojowe. W miejscu jednego rozjazdu powstało trapezowe ...
W 1847 roku wybudowano linię kolejową Wrocław - Opole, a kilka lat później stację kolejową w Dąbrowie, który służył dla całej północnej części powiatu niemodlińskiego, jako miejsce załadunku drewna, zboża i buraków cukrowych. Dąbrowa Niemodlińska to dawna stacja, która po modernizacji linii E30 ok. 2006 r. została zdegradowana do funkcji przystanku osobowego i posterunku odgałęźnego. Stacja posiadała wcześniej dwa tory zasadnicze i trzy tory postojowe. W miejscu jednego rozjazdu powstało trapezowe przejście rozjazdowe. Dworzec istnieje, jednak nie pełni swej funkcji. Nastawnię pozostawiono jako strażnicę przejazdową i miejsce stwierdzenia końca pociągu. Ruchem na stacji kieruje się z LCS Opole. Dla obsługi podróżnych służą dwa wysokie (typ warszawski), jednokrawędziowe perony. (moose - różne źródła, głównie semaforek.kolej.org.pl)
Pokaż więcej
Pokaż mniej