MENU
Tory wychodzące z północnego placu na którym przed wojną był targ. W dosyć dziwnym miejscu urywa się ten tor - kostka o dziwo przełożona bardzo starannie... Może w tym miejscu się kończył? może po wojnie kostkę tak starannie przełożono?

Dodał: Neo[EZN]° - Data: 2005-10-01 17:06:30 - Odsłon: 1857
11 września 2005

  • /foto/53/53320m.jpg
    1930 - 1937
  • /foto/53/53321m.jpg
    1938 - 1948
  • /foto/24/24775m.jpg
    2004
  • /foto/25/25010m.jpg
    2004
  • /foto/25/25378m.jpg
    2004
  • /foto/25/25379m.jpg
    2004
  • /foto/25/25380m.jpg
    2004
  • /foto/36/36545m.jpg
    2005
  • /foto/53/53285m.jpg
    2005
  • /foto/53/53286m.jpg
    2005
  • /foto/53/53287m.jpg
    2005
  • /foto/53/53288m.jpg
    2005
  • /foto/53/53289m.jpg
    2005
  • /foto/53/53291m.jpg
    2005
  • /foto/53/53292m.jpg
    2005
  • /foto/53/53294m.jpg
    2005
  • /foto/53/53295m.jpg
    2005
  • /foto/53/53296m.jpg
    2005
  • /foto/53/53298m.jpg
    2005
  • /foto/53/53299m.jpg
    2005
  • /foto/53/53300m.jpg
    2005
  • /foto/53/53301m.jpg
    2005
  • /foto/53/53302m.jpg
    2005
  • /foto/126/126016m.jpg
    2006
  • /foto/297/297621m.jpg
    2009
  • /foto/5036/5036745m.jpg
    2014
  • /foto/5093/5093876m.jpg
    2014
  • /foto/6085/6085926m.jpg
    2016
  • /foto/6085/6085928m.jpg
    2016

Neo[EZN]°

Poprzednie: Nieużywane torowisko tramwajowe (ul. Tęczowa) Strona Główna Następne: Nieużywane torowisko tramwajowe (ul. Tęczowa)


Neo[EZN] | 2005-10-16 17:37:58
Dzisiaj z Siloyem przeprowadziłem dokładne oględziny tego dziwnie uciętego toru. Co się okazało? Zauważyliśmy że tor wcale nie jest ucięty bo: 1. szyny ucinane są zwykle równo (a na fotce widać że szyny ucięte na różnych wysokościach) 2. tor ucinany jest przy zwrotnicach lub krawężnikach 3. nie ma żadnego śladu po tym że tor wychodził poza jezdnię 4. bruk bliżej fotografa jest inaczej ułożony Łącząc te informacje w całość stwierdziliśmy że tak jak pisał ToMeK - tor jest niedokończony. Nie jest ucięty bo zakończenia szyn są zbyt łagodne, nie jest też ucięty bo szyny kończą się na różnych wysokościach, co jest charakterystyczne dla torowisk w tym rejonie (tak to jest gdy się wygnie prosty tor - szyna zewnętrzna będzie krótsza :). Zapewne Niemcy zostawili sobie rezerwę na drugi tor w postaci zwrotnicy, omijający tor biegnący po południowej części placu (zapewne wzdłuż rampy przeładunkowej) ale tego planu nie zrealizowali - zbudowali tylko główną pętlę :) Teraz wszystko trzyma się kupy.