Przystanek powstał dla robotników zakładów przemysłowych rozbudowywanych w Średniej Wsi (przemysł metalowy, zakłady produkcji maszyn piwowarskich) oraz mieszkańców osiedla Gdańska-Morcinka-Reymonta (Krieger-Heimstätten-Siedlung). Na przystanku był drugi tor ładunkowy. Ok. 100 metrów przed przystankiem odbijała bocznica do zakładów metalowych (dzisiejsze zakłady konstrukcyjne MEGA Nysa), natomiast ok. 300 metrów za przystankiem od linii odchodziła krótka bocznica do składu celnego (Chaussezollhaus) ...
Przystanek powstał dla robotników zakładów przemysłowych rozbudowywanych w Średniej Wsi (przemysł metalowy, zakłady produkcji maszyn piwowarskich) oraz mieszkańców osiedla Gdańska-Morcinka-Reymonta (Krieger-Heimstätten-Siedlung). Na przystanku był drugi tor ładunkowy. Ok. 100 metrów przed przystankiem odbijała bocznica do zakładów metalowych (dzisiejsze zakłady konstrukcyjne MEGA Nysa), natomiast ok. 300 metrów za przystankiem od linii odchodziła krótka bocznica do składu celnego (Chaussezollhaus) przy dzisiejszej ulicy Czarnieckiego/Baligrodzkiej. Po likwidacji linii do Ścinawy i przebudowie układu torowego stacji Nysa w obrębie dawnego przystanku Nowy Świat wyprowadzono kilka bocznic, min. do zajezdni autobusowej, garbarni, ciepłowni. Po zamknięciu wielu zakładów bocznice przestały mieć rację bytu i je rozebrano aż do wyjazdu ze stacji Nysa. Na terenie dawnego przystanku nie zostało nic.
Pokaż więcej
Pokaż mniej
|
|||||||||||||||||||||||||||||||