MENU
Granica dwóch ulic: Lelewela i Gagarina (Brzozowa) oraz mostek na Pełcznicy w dzielnicy Szczawienko.To chyba na tym mostku ulica zmienia swą nazwę.Adrian Henszel zamieścił podobne zdjęcie. Ja to zdjęcie wykonałem dwa miesiące wcześniej.

Dodał: Ryszard Kumorek° - Data: 2011-10-23 21:26:23 - Odsłon: 4723
25 sierpnia 2011

Obecną nazwę poprzedzała nazwa ulicy - Brzozowa.

  • /foto/439/439579m.jpg
    1897 - 1899
  • /foto/99/99083m.jpg
    1915 - 1930
  • /foto/7516/7516214m.jpg
    1920 - 1930
  • /foto/4139/4139618m.jpg
    1935
  • /foto/4803/4803523m.jpg
    1949 - 1951
  • /foto/4805/4805521m.jpg
    1949 - 1951
  • /foto/4800/4800455m.jpg
    1950 - 1960
  • /foto/4805/4805267m.jpg
    1950 - 1960
  • /foto/4805/4805278m.jpg
    1950 - 1960
  • /foto/4789/4789422m.jpg
    1956 - 1958
  • /foto/4789/4789499m.jpg
    1956 - 1958
  • /foto/433/433397m.jpg
    1960
  • /foto/3228/3228567m.jpg
    1960 - 1967
  • /foto/4776/4776531m.jpg
    1960 - 1970
  • /foto/4789/4789321m.jpg
    1960 - 1970
  • /foto/4796/4796913m.jpg
    1960 - 1970
  • /foto/4805/4805362m.jpg
    1960 - 1970
  • /foto/4805/4805381m.jpg
    1962 - 1964
  • /foto/427/427189m.jpg
    1962 - 1968
  • /foto/4776/4776432m.jpg
    1970 - 1973
  • /foto/4805/4805444m.jpg
    1970 - 1975
  • /foto/4776/4776537m.jpg
    1973 - 1980
  • /foto/384/384409m.jpg
    1974
  • /foto/176/176545m.jpg
    2007
  • /foto/8923/8923162m.jpg
    2010
  • /foto/8923/8923167m.jpg
    2010
  • /foto/8923/8923172m.jpg
    2010
  • /foto/8923/8923179m.jpg
    2010
  • /foto/8924/8924327m.jpg
    2010
  • /foto/8924/8924329m.jpg
    2010
  • /foto/8924/8924330m.jpg
    2010
  • /foto/8924/8924333m.jpg
    2010
  • /foto/8926/8926101m.jpg
    2010
  • /foto/8926/8926107m.jpg
    2010
  • /foto/8928/8928096m.jpg
    2010
  • /foto/374/374538m.jpg
    2011
  • /foto/411/411940m.jpg
    2011
  • /foto/414/414598m.jpg
    2011
  • /foto/417/417549m.jpg
    2011
  • /foto/4142/4142338m.jpg
    2012
  • /foto/3464/3464819m.jpg
    2012
  • /foto/4018/4018100m.jpg
    2013
  • /foto/4917/4917291m.jpg
    2013
  • /foto/4393/4393112m.jpg
    2014
  • /foto/4478/4478734m.jpg
    2014
  • /foto/4478/4478771m.jpg
    2014
  • /foto/4491/4491061m.jpg
    2014
  • /foto/5026/5026813m.jpg
    2014
  • /foto/5156/5156122m.jpg
    2014
  • /foto/5687/5687564m.jpg
    2014
  • /foto/5687/5687566m.jpg
    2014
  • /foto/5433/5433869m.jpg
    2015
  • /foto/5380/5380385m.jpg
    2015
  • /foto/5380/5380401m.jpg
    2015
  • /foto/5393/5393914m.jpg
    2015
  • /foto/5393/5393916m.jpg
    2015
  • /foto/5393/5393920m.jpg
    2015
  • /foto/5393/5393921m.jpg
    2015
  • /foto/5473/5473484m.jpg
    2015
  • /foto/5748/5748732m.jpg
    2015
  • /foto/5748/5748754m.jpg
    2015
  • /foto/5769/5769430m.jpg
    2015
  • /foto/6259/6259678m.jpg
    2016
  • /foto/6408/6408978m.jpg
    2016
  • /foto/6408/6408981m.jpg
    2016
  • /foto/9698/9698022m.jpg
    2022

Ryszard Kumorek°

Poprzednie: Willa nr 7 Strona Główna Następne: Park Kamienny Trakt


moose | 2013-04-08 14:37:13
Miasto ogłosiło przetarg na wykonanie wielobranżowej dokumentacji projektowo-kosztorysowej dla przebudowy ul. Lelewela i ul. Gagarina: Dla ul. Gagarina: Szczegółowy zakres opracowań projektowych 1. Rozwiązania branży drogowej W ramach opracowanej dokumentacji projektowej należy przewidzieć przebudowę ulicy Gagarina (docelowo droga klasy L1-2) na długości ok. 700m, od skrzyżowania z ulicą De Gaulle-a (bez przebudowy skrzyżowania) do skrzyżowania z ul. Rzeczną i połączenia z ul. Lelewela. Projekt winien obejmować wykonanie: - jezdni bitumicznej szerokości 7,0m o konstrukcji dostosowanej do KR4, obramowanej krawężnikami betonowymi, - chodników z nawierzchnią z kostki betonowej o grub. 8cm i konstrukcją dostosowaną do KR1, - ścieżki rowerowej asfaltowej - jednostronna dwukierunkowa, - zatok autobusowych dla komunikacji miejskiej, - wydzielenie w miarę możliwości miejsc postojowych o nawierzchni z kostki betonowej z konstrukcją dostosowaną do KR1, - zjazdów z ul. Gagarina umożliwiających dojazd do przyległych posesji, - ewentualnie murów oporowych, -rozwiązań nie stwarzających barier architektonicznych, szczególnie w obszarze przejść dla pieszych, z jednoczesnym stosowaniem elementów ułatwiających poruszanie się osobom niewidomym i słabo widzącym, 2. Rozwiązania branży mostowej Należy zaprojektować nowy most na rzece Pełcznicy, o rozpiętości i świetle wynikającym z obliczonego światła mostu i uzyskanej decyzji wodnoprawnej. Obiekt zaprojektować dla klasy obciążenia C. Na obiekcie przewidzieć jezdnię o szerokości 7,00m, jednostronny chodniki, jednostronną ścieżkę rowerową dwukierunkową oraz balustradę o wysokości 1,20m. Dla ul. Lelewela: Szczegółowy zakres opracowań projektowych 1. Rozwiązania branży drogowej W ramach opracowanej dokumentacji projektowej należy przewidzieć przebudowę ulicy Lelewela (docelowo droga klasy L1-2) na długości ok. 330m, od skrzyżowania z ul. Rzeczną do skrzyżowania z ul. Wrocławską (bez ingerencji w skrzyżowanie z ul. Wrocławską). Projekt winien obejmować wykonanie: - jezdni bitumicznej o szerokości 7,0m i konstrukcji dostosowanej do KR4, obramowanej krawężnikami betonowymi, - chodników z nawierzchnią z kostki betonowej o grub. 8cm i konstrukcją dostosowaną do KR1, - ścieżki rowerowej asfaltowej - jednostronna dwukierunkowa, - wydzielenie w miarę możliwości miejsc postojowych o nawierzchni z kostki betonowej z konstrukcją dostosowaną do KR1, - zjazdów z ul. Lelewela umożliwiających dojazd do przyległych posesji, - rozwiązań nie stwarzających barier architektonicznych, szczególnie w obszarze przejść dla pieszych, z jednoczesnym stosowaniem elementów ułatwiających poruszanie się osobom niewidomym i słabo widzącym,
Ryszard Kumorek | 2013-04-08 16:37:38
No to koniec!!! Pada jeden z ostatnich bastionów ciszy, spokoju i starego porządku. Jak wywalą taką drogę o jakiej piszą, to wszystko z Podwala będzie jechało na wprost - do Wrocławskiej! A może nie zdążą?...
Petroniusz | 2013-04-08 18:49:49
Niektórzy już jeżdżą, mimo progów, bo to jednak najkrótsza trasa.
Ryszard Kumorek | 2013-04-13 19:40:27
A ja mam pomysł na inne, połowiczne, ale bardziej śmiałe i, powiedziałbym bym, desperackie rozwiązanie tej modernizacji. Gdzie mam to zgłosić, żeby to był mój patent ?
Petroniusz | 2013-04-14 16:06:33
Podziel się z nami. Jakby co, to zaświadczymy, że byłeś pierwszy. :D
Ryszard Kumorek | 2013-04-14 17:23:35
No dobra Petro, trzymam Was za słowo. Więc tak. Ulica Gagarina od skrzyżowania z Podwale do mostu na Pełcznicy jeszcze da się poszerzyć. Tak samo Lelewela od mostu do poczty. Ale właśnie most i skrzyżowanie Lelewela z Wrocławską to dwa wąskie gardła. Most musi być nowy (duże koszty), przy skrzyżowaniu z Wrocławską na pewno nie obejdzie się bez wyburzeń (też koszty, tylko inne). A ja myślę sobie tak, skoro ta "modernizacja" już ma nastąpić: poszerzyć Gagarina (jest miejsce) do skrzyżowania z drogą do dawnej mleczarni, a potem zrobić zupełnie nową drogę traktem Gerhard Hauptmann Weg (mniej więcej) i "wyjść" z drogą do Ogrodowej i potem do Wrocławskiej. Aby to sobie wizualnie przedstawić proszę zobaczyć na plan miasta w tym miejscu, albo na zdjęcie satelitarne, które jest pod obiektami na stronie. Droga, którą proponuję jest najkrótszym, najprostszym połączeniem między Podwale (Podzamcze) do centrum miasta (Wrocławska). Omija Szczawienko przy Wrocławskiej, nie trzeba budować nowego mostu na Pełcznicy i znikają problemy przy wylocie Lelewela do Wrocławskiej. Prowadzi przez szczere pole i nic nie trzeba burzyć. Ja wiem, że kilometr nowej drogi to koszty, ale raz, że lepiej budować nowe niż poprawiać stare i dwa, koszt nowego mostu to chyba więcej niż kilometr drogi. Jest to jak już napisałem rozwiązanie połowiczne i śmiałe a desperackie dlatego, że trudno by mnie posądzać o to, że dałbym sobie coś nowego wybudować na Szczawienku :-) Ale myślę, że odciążenie starej Wrocławskiej (chociaż trochę), to duży plus. Zapraszam do dyskusji.
vooiteg | 2013-04-17 23:59:50
Patrząc na ten komentarz zastanawiam się czy możliwe jest w naszym pięknym kraju coś takiego jak wysłuchanie opinii społeczeństwa ?
Petroniusz | 2013-04-18 09:03:54
Bardzo mi się ten pomysł podoba, jestem za. Niestety obawiam się, że jakby ktoś oszacował wielkość natężenia ruchu (czy jak to się tam nazywa) na sugerowanej drodze to zabrakłoby głównego argumentu dla takiej realizacji. Mieszkańcy ulic Poselskiej, Kasztelańskiej, Grodzkiej, Hetmańskiej raczej dalej jeździliby do "miasta" przez Piaskową Górę lub Szczawno-Zdrój.
Ryszard Kumorek | 2013-04-22 20:04:50
Nie wiadomo! Jakby mieli nową, "szybszą" i prostszą drogę "do miasta", to niechybnie rychło by się przestawili. A i połączenie autobusowe "błyskawiczne" z centrum miasta na Podzamcze tą drogą może zdałoby egzamin.
Petroniusz | 2013-04-23 22:30:27
Popieram ale raczej nie liczę, że Twoja propozycja zostanie chociażby przedyskutowana, nie mówiąc o realizacji.