Stacja w Lewinie Brzeskim została gruntownie zmodernizowana w 2004 r. w związku z przebudową trasy Wrocław-Opole. Wcześniej na stacji były 2 tory główne i 4 tory boczne oraz jeden tor (żeberko) za magazynami ekspedycji towarowej po północnej stronie stacji. Wyspowy peron 2 zastąpiono peronami jednokrawędziowymi po obydwu stronach torów głównych, zasadniczych. Na peronach stoją małe, przeszklone wiaty. Perony po obu stronach torów połączone są przejściem podziemnym. W czasie modernizacji stacji zlikwidowano ...
Stacja w Lewinie Brzeskim została gruntownie zmodernizowana w 2004 r. w związku z przebudową trasy Wrocław-Opole. Wcześniej na stacji były 2 tory główne i 4 tory boczne oraz jeden tor (żeberko) za magazynami ekspedycji towarowej po północnej stronie stacji. Wyspowy peron 2 zastąpiono peronami jednokrawędziowymi po obydwu stronach torów głównych, zasadniczych. Na peronach stoją małe, przeszklone wiaty. Perony po obu stronach torów połączone są przejściem podziemnym. W czasie modernizacji stacji zlikwidowano większą część dodatkowych torów. Do obsługi lokalnego ruchu towarowego pozostawiono jeden tor boczny wraz z placem ładunkowym i magazynem. Od stacji odchodziła na wschód bocznica do cukrowni "Wróblin" oraz do fabryki materiałów budowlanych - obydwa te zakłady są nieczynne od ok. 2008 r. Ruch na stacji prowadzony jest z LCS w Opolu Zachodnim, wcześniej ruch obsługiwała nastawnia LB. (moose - różne źródła, głównie bazakolejowa.pl)
Pokaż więcej
Pokaż mniej
|
|||||||||||||||||||||||||
|
||
Stacja kolejowa Lewin Brzeski na innych fotografiach | ||
|
||